ANALISIS STRATEGI EKSPANSI PEMASARAN GLOBAL DALAM KEBIJAKAN PRODUK

Authors

  • Nadya Maulidya M Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nabillah Purba Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nurbaina Junita S Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • sri lestari Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Zerimah Hasibuan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Suhairi Suhairi Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.55606/optimal.v3i1.969

Abstract

The purpose of this study is to examine the various stages of global marketing development or expansion plans in global product policies. By using a descriptive qualitative analysis method, which uses the results of data from various reference sources to describe a research result. Part of the study of the literature involves organizing research resources, reading and taking notes, and using library data collection methods. Six considerations in global product policy are presented in this study, including producing new products for global markets, standardization versus customization, international diffusion, developing new products for global markets, and developing truly global products. In addition, there are five tactics for expanding global marketing: product communication expansion, product communication expansion adaptation, product adaptation, multiple adaptation, and product purpose.

References

Sahat Aditua F. Silalahi (2016), Strategi Ekspansi Internasional badan Usaha Milik Negara Sektor Telekomunikasi. Jurnal Kajian, Vol. 21, No.2 Juni 2016, 125-139

Ade gunawan (2011), Strategi Pemasaran PT. Passion For Handicraft Dengan Pendekatan Analisis SWOT, Skripsi: Universitas Diponegoro

Sherly, dkk. (2020). Pemasaran Internasional. Medan : Yayasan Kita Menulis.

Freddy Simbolon. (2013). Strategi Pemasaran Global diPasar Indonesia. Jakarta : BINUS University, Vol.4 No.1 hlm. 405-413.

Kristanto, Jajat.2011. Manajemen Pemasaran Internasional. Jakarta : Penerbit Erlangga

Bidang Perekonomian RI, (2021) Dukungan Pemerintah Untuk Mendorong UMKM Go Digital dan Go Global. Jakarta: Kementerian Koordinator Bidang Perekonomian Republik Indonesia

Nur Endah Retno Wuryandari. 2014. Kebijakan Produk Global. Jurnal. Universitas Mercu Buana.

Tibrani. 2012. Kebijakan pemasaran produk pipa waving pada toko gunung kawi di batam yang ditinjau dari sudut bauran pemasaran. Jurnal. Universitas Riau kepulauan Batam.

Lily Widyaningsih,Syahrani,Teguh Wicaksono. 2020. Analisis kebijaksanaan strategi pemasaran dalam meningkatkan penjualan pada perusahaan industri rumah rumah tangga kacang telor cap amay di kotabaru. Jurnal. Universitas Islam Kalimantan (UNISKA).

Kotler, Philip (2002), Manajemen Pemasaran, Jilid I, Edisi Milenium, PT. Prebalindo, Jakarta.

Downloads

Published

2023-01-16

How to Cite

Nadya Maulidya M, Nabillah Purba, Nurbaina Junita S, sri lestari, Zerimah Hasibuan, & Suhairi Suhairi. (2023). ANALISIS STRATEGI EKSPANSI PEMASARAN GLOBAL DALAM KEBIJAKAN PRODUK. OPTIMAL Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 3(1), 217–227. https://doi.org/10.55606/optimal.v3i1.969