Peran Guru Bimbingan Konseling Dalam Meningkatkan Kedisiplinan Siswa

Authors

  • Anggun Kurnia Robbani Rosita Universitas Muhammadiyah Surakarta
  • Siti Fatihah Universitas Muhammadiyah Surakarta
  • Mar’atul Latifah Universitas Muhammadiyah Surakarta
  • Mustika Faradilla Shanti Universitas Muhammadiyah Surakarta

DOI:

https://doi.org/10.55606/khatulistiwa.v4i1.2752

Keywords:

The role of guidance and counseling teachers, disciplinary character, students

Abstract

This study uses a qualitative methodology, primarily interview and document analysis techniques, to ascertain the role guidance and counseling teachers play in resolving student discipline issues. The results of the study show that guidance and counseling instructors can use a variety of strategies, including one-on-one counseling, mentoring, and observation, to address a range of issues, including student behavior.

References

Dwi, Nadya Utari. Analisis Faktor Penyebab Ketidakdisiplinan Siswa Di Sma Santuun Untan Pontianak

Gunawan,Yusuf. 2001. Pengantar Bim-bingan dan Konseling. Jakarta: Perlindo

View Of Peranan Guru Bimbingan Konseling Dalam Pembentukan Karakter Disiplin Siswa Smp Negeri 3 Onolalu Tahun Pelajaran 2021/2022 (Uniraya.Ac.Id)

View Of Peran Guru Bk Dalam Meningkatkan Kedisiplinan Siswa Kelas Viii Di Smp Negeri 2 Balongan (Faiunwir.Ac.Id) Lemari - (iainsalatiga.ac.id)

Salouw,H,J. all.2020. Peran Guru Dalam Meningkatkan Karakter Disiplin Untuk Mewujudkan Ketahanan Pribadi Siswa Melalui Pembelajaran Ppkn (Studi Kasus Di SMA 1 Wonreli Maluku Barat Daya )

Sarwono, Sarlito Wirawan. 1997. Psikologi Remaja. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Downloads

Published

2024-01-11

How to Cite

Anggun Kurnia Robbani Rosita, Siti Fatihah, Mar’atul Latifah, & Mustika Faradilla Shanti. (2024). Peran Guru Bimbingan Konseling Dalam Meningkatkan Kedisiplinan Siswa. Khatulistiwa: Jurnal Pendidikan Dan Sosial Humaniora, 4(1), 172–177. https://doi.org/10.55606/khatulistiwa.v4i1.2752