Peran Pemasaran Global dalam Mendorong Kemajuan Ekonomi Indonesia

Authors

  • Elia Cahyani Universitas Pembangunan Jaya
  • Tazkiyyah Nururrohmah Universitas Pembangunan Jaya
  • Mohamad Zein Saleh Universitas Pembangunan Jaya

DOI:

https://doi.org/10.55606/jimek.v3i3.2472

Keywords:

Economic Progress, Global Marketing, Enterprise

Abstract

Global competition requires Indonesian companies to continue to innovate and improve production efficiency. This will help improve the competitiveness of Indonesian products in the domestic and international markets. The purpose of this study is to analyse the role of global marketing in driving Indonesia's economic progress. This research method is descriptive research method. The data source of this research is secondary data. The result of this study is that global marketing has a significant impact on the development of the Indonesian economy. By expanding market coverage, increasing exports, and introducing Indonesian brands to the global market, Indonesia can enjoy benefits such as increased income and transmission of technology and knowledge between international markets. Therefore, businesses in Indonesia should consider global marketing principles to improve the country's competitiveness and economic growth.

References

Dwi, A. (2013). Konsep Pemasaran Global. Jurnal: Pascasarjana UMSU.

Freddy, S. (2013). Strategi Pemasaran Global Di Pasar Indonesia. Journal of Marketing. Vol. 66 No. 4.

Hari, M. (2019). Pengertian,Manfaat dan Faktor Pendorong Pemasaran Global. Jurnal: Netsolmind business.

Haspramudilla, D. (2022). Dinamika Ekonomi Global dan Pengaruhnya Bagi Indonesia. Jurnal media keuangan kementerian Indonesia.

Juliana, I., Safitri. L. N., & Fadillah, W. (2023). Dinamika Ekonomi Pembangunan Indonesia: Mengungkapkan Faktor-Faktor Kualitatif yang mendorong pertumbuhan. Jurnal: Ilmu Komunikasi dan sosial.

Keegan J Warren dan Green C Mark. 2017. Global Marketing. 9th Edition. Harlow: Pearson Education Limited.

Mauludi, I. M. (2023). Pengaruh Lingkungan Pemasaran Global Terhadap Perekonomian Indonesia. Journal academic education.

Nadya, M., Et All. (2023). Analisis Strategi Ekspansi Pemasaran Global Dalam Produk. Jurnal ekonomi dan manajemen.

Ngatikoh, S., & Faqih, A. (2020). Kebijakan Ekspor Impor: Strategi Meningkatkan Pertumbuhan Ekonomi di Indonesia. Jurnal: Ilmu Ekonomi Islam. Vol I, No 02.

Puspasari, A. 2014. Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Word of Mouth Melalui Kepuasan Pelanggan.Jurnal Ilmu Manajemen. Vol. 2 No. 4

Rambe, S. N. D., & Aslami, A. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Pasar Global. Jurnal: Pengabdian Masyarakat. Vol 1. No 2.

Ratna, Nyoman Kutha. 2010. Metodologi Penelitian: Kajian Budaya dan Ilmu Sosial Humaniora Pada Umumnya. Pustaka Pelajar : Yogyakarta

Suhairi., Wardani, S., Nasution, A. D., & Siregar, F. Z. R. (2023). Pengantar Pemasaran Global. Jurnal: Mirai Management.

Suhairi., Panjaitan, H. N., Lubis, A. L., & Amwa, R. D. (2023). Pengaruh Lingkungan Pemasaran Global Terhadap Perekonomian di Indonesia. Journal on education.

Suprijanto, A. (2011). Dampak Globalisasi Ekonomi Terhadap Perekonomian Indonesia. Jurnal: Ilmiah CIVIS, Vol I, No 2.

Shaleh, Z., & Utomo, T. Y. (2008). Strategi Memasuki Pasar Global. Jurnal Manajemen Pemasaran.

Winanatin, K. (2021). Peran Kewirausahaan Dalam Memajukan Perekonomian Indonesia. Jurnal sekolah tinggi ilmu ekonomi indonesia

Downloads

Published

2023-11-24

How to Cite

Elia Cahyani, Tazkiyyah Nururrohmah, & Mohamad Zein Saleh. (2023). Peran Pemasaran Global dalam Mendorong Kemajuan Ekonomi Indonesia. Jurnal Ilmu Manajemen, Ekonomi Dan Kewirausahaan, 3(3), 229–237. https://doi.org/10.55606/jimek.v3i3.2472

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.