Pemanfaatan Sosial Media Marketing Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Umkm Pada Produk Bubuk Kopi Robusta (Gubuk Angin) Di Kecamatan Bumiaji Kota Batu

Authors

  • Miftahul Zanna Arsyad Universitas Negeri Malang
  • Muh K Bonesaputra Rukman Universitas Negeri Malang
  • Agung Winarno Universitas Negeri Malang
  • Agus Hermawan Universitas Negeri Malang

DOI:

https://doi.org/10.55606/kreatif.v2i4.790

Keywords:

Robusta Coffee Powder, Sales, Social Media Marketing

Abstract

UMKM use the internet as an online marketing tool to gain a satisfying market share. Everyone in the world has easy access to the internet, including MSME entrepreneurs who have used the internet as a medium for providing and developing information sharing about products offered to consumers online. The purpose of this service is to help businesses use social media as a medium for selling Robusta ground coffee products (Gubuk Angin) in Bumiaji District, Batu City. The method used in this business is to provide attractive packaging improvements, socialize social media marketing, help set up social accounts, and create promotional media such as pictures, photos and videos.

References

Andini, P., Rinda, R. T., Ibn, U., & Bogor, K. (2022). Peran Inovasi Produk Dan Pemasaran Bisnis Kuliner Melalui Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan. 5(3), 352–362.

Asiyah, S., Rose, K., & Islam, U. (2022). Digitalisasi Pemasran Melalui Sosial Media Marketing Pada Perilaku UMKM Guna Peningkatan Pendapatan.

Borojabung, D. D., Bastomi, M., & Malang, U. I. (2022). Peningkatan Daya Saing Kopi Dengan Strategi Kemasan Dan Pemasaran. 2, 1–6.

Budiharjono, K., & Fahmi, W. M. (2020). Strategi Peningkatan Produksi Kopi Robusta (Coffea L.) Di Desa Pentingsari, Kecamatan Cangkringan, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Agroinfo Galuh, 7(2), 373–379.

Hamer, W., Rohimajaya, N. A., & Hamer, W. (2022). Meningkatkan Semangat Berwirausaha Melalui Pemanfaatan Digital Marketing Pada Produksi Kopi Ratu Luwak Liwa Lampung Barat. 7(2), 433–443. https://doi.org/10.30653/002.202272.101

Hotima, S. H., & Sufa’ati, S. U. (2021). Analisis Strategi Inovasi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Produk Olahan Daun Kelor Pada Cv. Kreatif Maronggih Center Community. Majalah Ilmiah Dian Ilmu, 20(1), 94–111.

Indika, D. R., & Jovita, C. (2017). Media sosial instagram sebagai sarana promosi untuk meningkatkan minat beli konsumen. Jurnal Bisnis Terapan, 1(01), 25–32.

Oktaviani, L., Suaidah, Aldino, A. A., & Lestari, Y. T. (2022). Penerapan Digital Marketing Pada E-Commerce Untuk Meningkatkan Penjualan UMKM Marning. Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 379–385.

Öztamur, D., & Karakadılar, İ. S. (2021). Exploring the Role of Social Media for SMEs: As a New Marketing Strategy Tool for the Firm Performance Perspective. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 150, 511–520. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.067

Setiawati, L., Mulyandi, M. R., & Mayrene, G. (2022). Pemanfaatan Sosial Media Dalam Meningkatkan Penjualan Umkm Binaan Yayasan Cinta Baca Indonesia. Jurnal Terapan Abdimas, 7(2), 208. https://doi.org/10.25273/jta.v7i2.12710

Downloads

Published

2022-11-25

How to Cite

Miftahul Zanna Arsyad, Muh K Bonesaputra Rukman, Agung Winarno, & Agus Hermawan. (2022). Pemanfaatan Sosial Media Marketing Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Umkm Pada Produk Bubuk Kopi Robusta (Gubuk Angin) Di Kecamatan Bumiaji Kota Batu. KREATIF: Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 2(4), 129–134. https://doi.org/10.55606/kreatif.v2i4.790