Pengaruh Lokasi, Harga, dan Atribut Toko Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Malika Papar di Kediri

Authors

  • Novita Mayang Sari Universitas Islam Kadiri
  • Baju Pratmutoko Universitas Islam Kadiri
  • Nurali Agus Najibul Z. Universitas Islam Kadiri

DOI:

https://doi.org/10.55606/optimal.v3i2.1373

Abstract

This study aims to determine the effect of location, price, and store attributes on purchasing decisions at Toko Malika. The location of this research was conducted at the Toko Malika, Jl. Raya Papar-Pare No. 03 Papar Village, Papar District, Kediri Regency, East Java 64153. The object of this research is the consumers of Malika Papar Shop, Kediri. This research is a quantitative research. Data collection was carried out using interviews, observation, documentation, and questionnaires. Data analysis was carried out using the validity test, reliability test, correlation test, multiple linear regression test, T test, F test and the coefficient of determination (R2). The results of the research that has been done indicate that there is a strong relationship between location, price, and store attributes variables on purchasing decisions to buy at Malika Papar Kediri store. This is evidenced by the multiple R value of 0.696, the correlation coefficient (relationship) can be said to be very strong with consumer perceptions in deciding to buy at malika's shop, Papar Kediri.

 

 

References

Amstrong, G. (2012). Dasar-Dasar Pemasaran. Prenhalindo. Jakarta.

Amstrong, K. (2008). prinsip-prinsip pemasaran. Erlangga. Jakarta.

Bayu Pramutoko (2014), Manajemen Pemasaran. CV. Dimar Intermedia Kediri : Kediri.

Bayu Pramutoko (2022), Monograf Kunjungan Masyarakat Ke Obyek Wisata Sumber Mata Air Di Kota Kediri yang Dipengaruhi Oleh Faktor Lokasi, Pemberian Fasilitas dan Word Of Mouth. UNISKA PRESS : Kediri.

Bayu Pramutoko (2022), Monograf Pembelian Produk Jajanan Yang Dipengaruhi Oleh Faktor Kualitas Produk, Harga, Kemasan, dan Kualitas Pelayanan di U.D. Djawa Mandiri Tinalan Kota Kediri. CV. Dimar Intermedia Kediri : Kediri.

Engel dan Blackwell. (2000). Perilaku Konsumen. Binarupa Aksara: Jakarta.

Fandy Tjiptono, & G. C. (2006). Manajemen Pelayanan Jasa. Andi Offset : Jakarta.

Husein umar. (2007). Metode Penelitian Untuk Skripsi Dan Tesis Bisnis. PT. Raja Grafindo Persada: Jakarta.

Kasmir. (2009). Pengantar Manajemen Keuangan (Kencana) : Jakarta.

Keller, Kotler (2007). Manajemen Pemasaran. PT. Indeks : Jakarta.

Keller, Kotler (2009). Manajemen Pemasaran. Erlangga: Jakarta.

Kotler. (2008).Manajemen Pemasaran. PT. Prenhallindo : Jakarta.

Kotler, Philip. (2004).Marketing Management. The Millenium Edition.Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.

Kotler, Philip. (2005). Manajemen Pemasaran. Jilid 1 dan 2. PT. Indeks Kelompok Gramedia : Jakarta.

.Munandar. (2011). Psikologi Industri dan Organisasi. Universitas Indonesia.

Pramutoko, Bayu, 2014, Manajemen Pemasaran, Jenggala Pustaka Utama : Jakarta.

Sriyadi. (1991). Bisnis Manajemen Perusahaan Modern. Consumer Behavior .10th Edition. Prentice Hall : Semarang.

Stanton. (1998). Prinsip Pemasaran Edisi Ketujuh Jilid 1. Erlangga : Jakarta.

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta : Bandung.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta: Bandung.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta:Bandung.

Sujarweni. (2015). Metodologi Penelitian Bisnis Dan Ekonomi,. Pustaka Baru Press : Yogyakarta.

Sujarweni. (2019). Analisis Laporan Keuangan Teori, Aplikasi, dan Hasil Penelitian. Pustaka Baru Press : Yogyakarta.

Sumarni. (2005). "Hubungan Economic Value Added (EVA) Dan Market Value Added (MVA) Pada Perusahaan Publik Yang Terdaftar Di Bursa Efek Jakarta". Jurnal Telaah Bisnis Vol.6, No. 1, Hlm 1-18.

Sumarwan, Ujang. (2004). Perilaku Konsumen (Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran) Ghalia Indonesia : Jakarta.

Sumarwan, U. (2008a). Perilaku Konsumen Teori dan Penerapannya dalam Pemasara,. PT. Gramedia Utama: Jakarta.

Sumarwan, U. (2008b). Perilaku konsumen teori dan penerapannya dalam pemasaran. PT. Gramedia Utama :Jakarta.

Swasta, & Handoko. (1987). Manajemen Pemasaran : Analisis Perlaku Konsumen .Liberty : Yogyakarta.

Tjiptono, Fandy. (2002). Strategi Pemasaran. Andi Offset: Yoyakarta.

Downloads

Published

2023-05-08

How to Cite

Novita Mayang Sari, Baju Pratmutoko, & Nurali Agus Najibul Z. (2023). Pengaruh Lokasi, Harga, dan Atribut Toko Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Malika Papar di Kediri. OPTIMAL Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 3(2), 15–27. https://doi.org/10.55606/optimal.v3i2.1373