ANALISIS KEPUTUSAN PEMBELIAN KAOS MERK WELLTRAF DI CIANJUR

Authors

  • Muhammad Rizki Institut Manajemen Wiyata Indonesia
  • Zeffanya Raphael Wijaya Institut Manajemen Wiyata Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.55606/optimal.v2i3.500

Keywords:

purchase decision, product choice, brand choice, dealer choice.

Abstract

This study aims to analyze the decision to purchase Welltraf t-shirts in Cianjur. The research approach uses a qualitative-descriptive approach. Informants or respondents amounted to 32 people. Research data obtained through the collection of questionnaires. The results showed that all dimensions of purchasing decisions, namely product choice, brand choice, dealer choice, time and number of purchases, and payment methods received very high responses from the respondents. Welltraf t-shirt sellers must pay attention to all these dimensions, maintain the uniqueness and quality of the product, as well as the best service from the salesperson.

References

Agustiani, V., & Jaya, U. A. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian pada Shopee. co. id. Winter Journal: IMWI Student Research Journal, 2(1), 73–86.

Amalia, R., & Puspasari, M. A. (2022). Perilaku Penggunaan E-Wallet Karyawan Bagian Produksi PT Pratama Abadi Industri (Jx) Sukabumi. JUMBIWIRA: Jurnal Manajemen Bisnis Kewirausahaan, 1(2), 120–126.

Fahrurrazi, F., Khoirunnisa, S., & Somantri, B. (2019). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Customer Loyalty Melalui Customer Satisfaction Kerudung di Outlet Rabbani. Cakrawala, 2(2), 26–39.

Fauziah, S. A., & Ashfiasari, S. (2021). Pengaruh Social Influence dan Self-efficacy Terhadap Intention to Use Mobile Payment System Pada Pengguna E-wallet. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Bisnis, Dan Sosial (Embiss), 1(4), 307–317.

Febriyanti, I. R., Raspati, G., Jaya, U. A., & Aryadinata, A. A. (2021). Pengaruh Display Product Dan Price Discount Di Masa Pandemic Covid-19 Terhadap Impulse Buying Produk Food Supermarket (Studi Pada Konsumen Toserba Yogya Ciranjang). Cakrawala Repositori IMWI, 4(2), 158–166.

Jaya, U. A., & Astira, I. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Kawasaki di Kota Tangerang. Cakrawala Repositori IMWI, 4(1), 121–129.

Jaya, U. A., Bagja, S. I., & Somantri, B. (2020). Pengaruh Price dan Product Quality Terhadap Costumer Loyalty Internet Indosat Ooredo di Sukabumi. Cakrawala, 3(1), 33–42.

Jaya, U. A., & Mutiara, A. (2022). Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Keputusan Pada Pembelian PT. Shopee International Indonesia di Kota Sukabumi. Transekonomika: Akuntansi, Bisnis Dan Keuangan, 2(5), 383–392.

Jaya, U. A., & Putri, T. C. (2021). Pengaruh Electronic Word of Mouth dan Trust terhadap Repurchase Intention. Cakrawala Repositori IMWI, 4(2), 188–196.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Manajemen Pemasaran Edisi 15e. PT. Indeks Kelompok Gramedia. Jakarta.

Kurniawan, R., & Krismonita, Y. A. (2020). Pengaruh Kelengkapan Produk dan Lokasi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Giant Expresss Sukabumi: Studi Kasus konsumen Giant Expresss Sukabumi. Coopetition: Jurnal Ilmiah Manajemen, 11(2), 145–154.

Mulyati, S., & Jaya, U. A. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian HP iPhone. Winter Journal: IMWI Student Research Journal, 1(1), 22–30.

Narulita, C. H. S., & Wiyata, M. T. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Provider Telkomsel di Kota Sukabumi. Winter Journal: IMWI Student Research Journal, 1(2), 82–93.

Putri, T. C., & Gunawan, C. (2021). Pengaruh Keragaman Produk Dan Kepercayaan Terhadap Minat Beli Online Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Bisnis, Dan Sosial (Embiss), 1(2), 56–65.

Ratu, R. G., & Gunawan, C. (2020). Pengaruh Emotional Advertising dan Environment Advertising terhadap Keputusan Pembelian pada Marketplace Shopee. Arika.

Septianie, I., & Wiyata, M. T. (2020). Pengaruh Kemudahan dan Kepercayaan Terhadap Niat Pembelian Secara Online Pada Platform E-Commerce Lazada Indonesia. Winter Journal: IMWI Student Research Journal, 1(1), 73–83.

Sobandi, A., & Somantri, B. (2020). Pengaruh Kepercayaan Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online. Winter Journal: IMWI Student Research Journal, 1(1), 41–52.

Somantri, B., Afrianka, R., & Fahrurrazi, F. (2020). Pengaruh Gaya Hidup dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Produk iPhone. Cakrawala, 3(1), 1–10.

Somantri, B., & Larasati, G. C. (2020). Pengaruh Faktor Budaya, Sosial, Pribadi, Dan Psikologis Terhadap Consumer Behavior Dan Dampaknya Pada Purchasing Decision Produk Kosmetik Korea Mahasiswi Kota Sukabumi. Syntax Literate; Jurnal Ilmiah Indonesia, 5(8), 497–506.

Utami, S. A. R., & Ratna, N. W. (2019). Pengaruh Brand Image dan Product Quality terhadap Purchasing Decision Produk Lipstik Wardah di Kota Sukabum. Cakrawala, 2(2), 40–49.

Wiyata, M. T., & Handayani, E. F. (2022). Pengaruh Bonus Pack dan Price Potongan Terhadap Impulse Buying. Cakrawala Repositori IMWI, 5(1), 29–42.

Wiyata, M. T., & Nuraeni, A. (2021). Pengaruh Brand Equity dan Country of Origin terhadap Customer Behavior dalam Memilih Smartphone pada SMA Negeri 5 Kota Sukabumi. Cakrawala Repositori IMWI, 4(1), 49–65.

Downloads

Published

2022-09-12

How to Cite

Muhammad Rizki, & Zeffanya Raphael Wijaya. (2022). ANALISIS KEPUTUSAN PEMBELIAN KAOS MERK WELLTRAF DI CIANJUR. OPTIMAL Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 2(3), 177–188. https://doi.org/10.55606/optimal.v2i3.500