PENGARUH STRATEGI PEMASARAN TERHADAP MINAT BERKUNJUNG PADA DUNGUS FOREST PARK DI MADIUN

Authors

  • Aprizeila Rizky Geraldine Universitas PGRI Madiun
  • Rizal Ula Ananta Fauzi Universitas PGRI Madiun
  • Apriyanti Apriyanti Universitas PGRI Madiun

DOI:

https://doi.org/10.55606/jaem.v2i1.168

Keywords:

Product, Place, Price, Promotion, Interest in visiting, Dungus Forest Park in Madiun

Abstract

This purpose of this reserch was to determine: (1) The effect of the product on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (2) The influence of place on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (3) The effect of price on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (4) The effect of promotion on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (5) The effect of product, place, price, and promotion on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. The method in this study uses quantitative methods. The data collection method uses questionnaires, interviews, observations, and documentation. Meanwhile, the data analysis used descriptive statistical analysis, data instrument test, classical assumption test, multiple regression line analysis, and multiple determinant coefficient (R2).

The results showed that: (1) There was a significant effect of the product on interest in visiting the Dungus Forest Park in Madiun. (2) There is a significant influence of place on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (3) There is a significant effect of price on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (4) There is a significant effect of promotion on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun. (5) There is a significant effect of product, place, price, and promotion on interest in visiting Dungus Forest Park in Madiun.

References

Abdurrahman, N. . (2015). Manajemen Strategi Pemasaran. Bandung: Pustaka Setia.

Alma, B. (2018). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Alfabeta, Bandung.

As’ad. (2019). Analisis Strategi Perusahaan Rumah Makan Kedai Jomer Parakan DalamMenghadapi Persaingan Usaha. In Skripsi. Skripsi: Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.

Asriandy, I. (2016). Strategi Pengembangan Obyek Wisata Air Terjun Bissapu DiKabupaten Bantaeng. Makassar: Jurnal. Universitas Hasanuddin.

Assauri, S. (2018). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pres.

Bachtiar, M. L. (2016). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Minat Berkunjung Kembali Di Objek Wisata Pantai Kabupaten Gunungkidul (Studi pada mahasiswa Strata 1 Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta). Skripsi Fakultas Ekonomi: Universitas Negeri Yogyakarta.

Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. In Edisi Ketiga. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Griffin, J. (2016). Customer Loyalty, Menumbuhkan dan Mempertahankan. Kesetiaan Pelanggan. Jakarta : Erlangga.

Gujarati, D. (2019). Ekonometrika Dasar. Jakarta: Erlangga.

Halimah & Nur Fadilah. (2017). Marketing Syariah. Banyuwangi: LPPM Institut AgamaIslam Ibrahim.

Hasan, A. (2014). Marketing dan Kasus-kasus Pilihan. Yogjakarta : CAPS.

Heizer, Jay dan Render, B. (2016). Manajemen Operasi. Edisi Sebelas. Jakarta: Salemba Empat.

Jaiz, M. (2014). Dasar-dasar Periklanan. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Kasmir. (2019). Pengantar Manajemen Keuangan. Jakarta: prenadamedia group.

Kasmir dan Jakfar. (2018). Study Kelayakan Bisnis (Edisi Revisi). Jakarta: Kencana PrenandaMedia.

Kodhyat, H. (2014). Sejarah Pariwisata Dan Perkembangannya Di Indonesia. Jakarta: Grasindo.

Kotler, P & Amstrong, G. (2014). Prinsip-Prinsip Pemasaran. In Edisi 13, Jilid 1. Alih Bahasa: Bob Sabran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P & Keller, K, L. (2013). Manajemen Pemasaran. In Edisi 13.Jilid 2. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P. (2016). Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Kontrol. Surakarta : PT Pabelan.

Muljadi. (2012). Kepariwisataan dan Perjalanan. Jakarta : PT Raja Grafindo. Persada.

Pendit, N. S. (2014). Ilmu Pariwisata: Sebuah Pengantar Perdana. Jakarta: Pradnya Paramita.

Rangkuti, F. (2016). Riset Pemasaran. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Ridwan, M. (2012). Perencanaan dan Pengembangan Pariwisata. Medan: PT Sofmedia.

Saladin, S. (2016). Unsur-Unsur Inti Pemasaran Dan Manajemen Pemasaran. Bandung: Mandar Maju.

Santoso, S. (2019). Panduan Lengkap SPSS Versi 20. Jakarta: PT Elex Media. Komputindo.

Sekaran, U. dan R. B. (2017). Metode Penelitian Bisnis, Edisi 6. Jakarta: Penerbit Salemba Empat.

Setyo. (2016). The Influence Of Destination Image And Tourist Satisfaction Toward Revisit Intention Of Setu Babakan Betawi Cultural Village. Jurnal Risetmanajemen Sains (JRMSI), 7(1).

Spillane, J. (2014). Pariwisata Indonesia, Siasat Ekonomi dan Rekayasa. Kebuadayaan. Yogyakarta: Kanisius.

Stanton. (2013). Dasar-dasar Periklanan. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Sugiyono. (2017a). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2017b). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.

Sujarweni, W. (2020). StatistikaUntuk Penelitian. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Supriyanto & Ermawaty. (2017). Pemasaran Industri Jasa Kesehatan. Yogyakarta: CV AndiOffset.

Suwarman. (2016). Perilaku Konsumen. Jakarta: Ghalia Indonesia.

Swastha, B. dan H. (2018). Manajemen Pemasaran Analisis Perilaku Konsumen. Yogyakarta: BPFEE.

Swastha dan Irawan. (2015). Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty.

Tjiptono, F. (2016a). Pemasaran Strategik. Yogyakarta: Andi.

Tjiptono, F. (2016b). Strategi Pemasaran. Edisi 2. Yogyakarta. ANDI.

Wahab, S. (2015). Analisis Kebijakan: dari Formulasi ke. Implementasi Kebijakan Negara. Jakarta: Bumi Aksara.

Yazid. (2017). Pemasaran Jasa (Konsep dan Implementasi). Yogyakarta: Ekonosia.

Yusuf, M. (2014). Metode PenelitianKuantitatif, Kualitatif & Penelitian. Gabungan. Jakarta: prenadamedia group.

Downloads

Published

2022-03-15

How to Cite

Aprizeila Rizky Geraldine, Rizal Ula Ananta Fauzi, & Apriyanti Apriyanti. (2022). PENGARUH STRATEGI PEMASARAN TERHADAP MINAT BERKUNJUNG PADA DUNGUS FOREST PARK DI MADIUN. Jurnal Akuntansi, Ekonomi Dan Manajemen Bisnis, 2(1), 106–118. https://doi.org/10.55606/jaem.v2i1.168

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.