Pemanfaatan Media Audio Visual Youtube Untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Berita Pada Pembelajaran Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.55606/jpbb.v3i3.3784Keywords:
Youtube, News, Media, IndonesiaAbstract
This research is motivated by the use of YouTube audio-visual media in improving the ability to write news for Indonesian language learning. Factor This research aims to determine the effectiveness of using YouTube audio-visual media in improving students' ability to write news and find out the challenges and obstacles in using YouTube audio-visual media. This research uses a qualitative-descriptive approach to collect data and information through the library study method. The results of this study show that the use of YouTube audio-visual media in learning Indonesian has great potential to improve students' news writing skills. The effectiveness of using YouTube as a learning tool can be seen from various aspects, including student involvement, increased understanding of concepts, and practical skills in writing news.
References
Alifah, S. N. Pemanfaatan Media YouTube dalam Akun Narasi Newsroom terhadap kemampuan Menulis Teks Editorial Siswa Kelas XII SMA Negeri 10 Kota Tangerang Selatan (Bachelor's thesis, Jakarta: FITK UIN Syarif Hidayatullah Jakarta).
Anggraini, S. penggunaan media youtube" tribunnews" dalam keterampilan menulis teks berita pada siswa mts islamiyah ciputat kota tangerang selatan tahun pelajaran 2023/2024 (Bachelor's thesis, Jakarta: FITK UIN Syarif Hidayatullah Jakarta).
BR MANULLANG, M. E. G. A. (2023). PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA VIDEO YOUTUBE APHD CHANNEL TERHADAP KEMAMPUAN MENULIS TEKS BERITA PADA SISWA/SISWI SMP HKBP SIDIKALANG.
Birgante, C. S., Wismanto, A., & Warkito, P. J. (2024). Pemanfaatan YouTube Sebagai Media Pembelajaran Efektif Materi Berita Bagi Peserta Didik. Jurnal Pendidikan Tambusai, 8(2), 17523-17528.
Manullang, M. B., Sitohang, T., Sitorus, P. J., & Saragih, R. B. (2023). Pengaruh Penggunaan Media Video Youtube APHD Channel Terhadap Kemampuan Menulis Teks Berita Pada Siswa Kelas VIII Swasta Hkbp Sidikalang Tahun Pembelajaran 2022/2023. Journal on Education, 6(1), 262-270.
Sapraningtyas, D. H., Umaya, N. M., & Aprijanti, E. I. (2023, July). 136. Peningkatan Keterampilan Menulis Teks Negosiasi Dengan Media Video Animasi Youtube pada Peserta Didik Kelas X DPID 3 SMK Negeri 4 Semarang. In Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Profesi Guru (Vol. 1, No. 1, pp. 1249-1259).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Pendidikan, Bahasa dan Budaya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.