Systematic Literatur Review (SLR) : Analisis Problematika Mahasiswa Pendidikan Matematika Pada Mata Kuliah Analisis Real
DOI:
https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v2i3.3129Keywords:
Problematics, Real analysis, Students, MisconceptionsAbstract
The purpose of this study was to analyze the problems of mathematics education students in real analysis courses. This research uses the Systematic Literature Review (SLR) method. The research objective of the Systematic Literature Review (SLR) method is to evaluate, review and recognize relevant research so as to be able to answer questions on the specified research. The results of the research from analyzing this that the most common problem faced is the occurrence of student misconceptions about the material, concepts in learning that are quite a lot, minimal Indonesian language sources, still less able to construct mathematical evidence and internal factors are lack of interest and motivation in learning so that it seems difficult..
References
Alwi. (2021). Analisis Real. PRCI : Malang.
Dores, O. J., Lina, A. H., & Matematika, P. P. (n.d.). Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Nanga Kantuk. 158–167.
Hanifah, N., Zakiya, M. S. B., Rahmadhani, O. D., Rini, I. A., Fakhriyah, F., & Ismaya, E. A. (2023). Systematic Literatur Review (SLR): Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Belajar Siswa Sekolah Dasar Pada Pembelajaran Matematika. Jurnal Mahasiswa Kreatif, 1(4), 192-203. https://doi.org/10.59581/jmk-widyakarya.v1i4.829
Isnani, S.B. Waluya, Rochmad, Dwijnto,& T.S.N. Asih, (2021). Analisis Miskonsepsi Mahasiswa pada Matakuliah Analisis Real. PRISMA, Prosiding Seminar Nasional Matematika 4, 235-238. https://journal.unnes.ac.id/sju/prisma/article/view/45051
Kiik, O. K., Mamoh, O., & Amsikan, S. (2022). Analisis kesulitan mahasiswa dalam menyelesaikan pembuktian teorema grup. MATH-EDU: Jurnal Ilmu Pendidikan Matematika, 7(2), 122-132. https://doi.org/10.32938/jipm.7.2.2022.122-132
Kristayulita, K. (2020). Pengembangan bahan ajar mata kuliah analisis real untuk meningkatkan motivasi dan hasil belajar mahasiswa. Jurnal Magister Pendidikan Matematika (JUMADIKA), 2(2), 66-80. DOI https://doi.org/10.30598/jumadikavol2iss2year2020page66-80
Muqtafia, A. C., Kurniawati, A. I., Amanda, F. M., & Setiawaty, R. (2022, August). Analisis Kesulitan Belajar Matematika dan Cara Mengatasinya Pada Siswa Sekolah Dasar: Tinjauan Literature Review. In Seminar Nasional Lppm Ummat (Vol. 1, pp. 296-309).
Novitasari, D., & Pujiastuti, H. (2020). Analisis Pemahaman Konsep Mahasiswa Pada Materi Analisis Real Berdasarkan Taksonomi Bloom Ditinjau Dari Ranah Kognitif. Maju, 7(2), 504952.
Pendidikan, J. T., Azhar, M., & Arsih, F. (2022). Etno-Stem Dalam Pembelajaran IPA : A. 147–163.
Qomariyah, S., & Rosyidah, U. (2022). Kesulitan Belajar Mahasiswa Pendidikan Matematika Pada Mata Kuliah Analisis Real. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 8(2), 396-400. https://doi.org/10.31949/educatio.v8i2.1865
Septiati, E. (2021). Kemampuan Mahasiswa dalam mengkonstruksi Bukti Matematis pada Mata Kuliah Analisis Real. Indiktika: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika, 4(1), 64-72. https://doi.org/10.31851/indiktika.v4i1.6761
Studies, S. (2021). Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Belajar Matematika Kelas IV Sekolah Dasar Negeri Dara Fitrah Dwi 1 , Rika Audina 2 Universitas Muslim Nusantara Al-Washliyah Medan. 2(2014), 94–106.
Wahyudi, Kriswandani. (2013). Pengembangan Pembelajaran Matematika. Widiya Sari Press : Salatiga.
Wahyuni, M. (2017). Analisis problematika perkuliahan analisis real. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 135-149. https://doi.org/10.31004/cendekia.v1i1.15
Zalukhu, A., Herman, H., Hulu, D. B. T., Zebua, N. S. A., Telaumbanua, T. I., Telaumbanua, M. S., .& Sihombing, D. I. (2023). Urgensi Pemahaman Konsep Mahasiswa dalam Pemecahan Masalah ada Pembelajaran Analisis Real Program Studi Pendidikan Matematika. Journal on Education, 5(2), 4519-4529. https://doi.org/10.31004/joe.v5i2.1177
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Student Scientific Creativity Journal

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.