Systematic Literatur Review (SLR) : Analisis Problematika Mahasiswa Pendidikan Matematika Pada Mata Kuliah Analisis Real

Authors

  • Tasya Aulia Faisal Universitas Islam Negeri Sumatra Utara
  • Rusi Ulfa Hasanah Universitas Islam Negeri Sumatra Utara
  • Rindi Fatmawati Universitas Islam Negeri Sumatra Utara

DOI:

https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v2i3.3129

Keywords:

Problematics, Real analysis, Students, Misconceptions

Abstract

The purpose of this study was to analyze the problems of mathematics education students in real analysis courses. This research uses the Systematic Literature Review (SLR) method. The research objective of the Systematic Literature Review (SLR) method is to evaluate, review and recognize relevant research so as to be able to answer questions on the specified research. The results of the research from analyzing this that the most common problem faced is the occurrence of student misconceptions about the material, concepts in learning that are quite a lot, minimal Indonesian language sources, still less able to construct mathematical evidence and internal factors are lack of interest and motivation in learning so that it seems difficult..

References

Alwi. (2021). Analisis Real. PRCI : Malang.

Dores, O. J., Lina, A. H., & Matematika, P. P. (n.d.). Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Nanga Kantuk. 158–167.

Hanifah, N., Zakiya, M. S. B., Rahmadhani, O. D., Rini, I. A., Fakhriyah, F., & Ismaya, E. A. (2023). Systematic Literatur Review (SLR): Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Belajar Siswa Sekolah Dasar Pada Pembelajaran Matematika. Jurnal Mahasiswa Kreatif, 1(4), 192-203. https://doi.org/10.59581/jmk-widyakarya.v1i4.829

Isnani, S.B. Waluya, Rochmad, Dwijnto,& T.S.N. Asih, (2021). Analisis Miskonsepsi Mahasiswa pada Matakuliah Analisis Real. PRISMA, Prosiding Seminar Nasional Matematika 4, 235-238. https://journal.unnes.ac.id/sju/prisma/article/view/45051

Kiik, O. K., Mamoh, O., & Amsikan, S. (2022). Analisis kesulitan mahasiswa dalam menyelesaikan pembuktian teorema grup. MATH-EDU: Jurnal Ilmu Pendidikan Matematika, 7(2), 122-132. https://doi.org/10.32938/jipm.7.2.2022.122-132

Kristayulita, K. (2020). Pengembangan bahan ajar mata kuliah analisis real untuk meningkatkan motivasi dan hasil belajar mahasiswa. Jurnal Magister Pendidikan Matematika (JUMADIKA), 2(2), 66-80. DOI https://doi.org/10.30598/jumadikavol2iss2year2020page66-80

Muqtafia, A. C., Kurniawati, A. I., Amanda, F. M., & Setiawaty, R. (2022, August). Analisis Kesulitan Belajar Matematika dan Cara Mengatasinya Pada Siswa Sekolah Dasar: Tinjauan Literature Review. In Seminar Nasional Lppm Ummat (Vol. 1, pp. 296-309).

Novitasari, D., & Pujiastuti, H. (2020). Analisis Pemahaman Konsep Mahasiswa Pada Materi Analisis Real Berdasarkan Taksonomi Bloom Ditinjau Dari Ranah Kognitif. Maju, 7(2), 504952.

Pendidikan, J. T., Azhar, M., & Arsih, F. (2022). Etno-Stem Dalam Pembelajaran IPA : A. 147–163.

Qomariyah, S., & Rosyidah, U. (2022). Kesulitan Belajar Mahasiswa Pendidikan Matematika Pada Mata Kuliah Analisis Real. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 8(2), 396-400. https://doi.org/10.31949/educatio.v8i2.1865

Septiati, E. (2021). Kemampuan Mahasiswa dalam mengkonstruksi Bukti Matematis pada Mata Kuliah Analisis Real. Indiktika: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika, 4(1), 64-72. https://doi.org/10.31851/indiktika.v4i1.6761

Studies, S. (2021). Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Belajar Matematika Kelas IV Sekolah Dasar Negeri Dara Fitrah Dwi 1 , Rika Audina 2 Universitas Muslim Nusantara Al-Washliyah Medan. 2(2014), 94–106.

Wahyudi, Kriswandani. (2013). Pengembangan Pembelajaran Matematika. Widiya Sari Press : Salatiga.

Wahyuni, M. (2017). Analisis problematika perkuliahan analisis real. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 135-149. https://doi.org/10.31004/cendekia.v1i1.15

Zalukhu, A., Herman, H., Hulu, D. B. T., Zebua, N. S. A., Telaumbanua, T. I., Telaumbanua, M. S., .& Sihombing, D. I. (2023). Urgensi Pemahaman Konsep Mahasiswa dalam Pemecahan Masalah ada Pembelajaran Analisis Real Program Studi Pendidikan Matematika. Journal on Education, 5(2), 4519-4529. https://doi.org/10.31004/joe.v5i2.1177

Published

2024-05-17

How to Cite

Tasya Aulia Faisal, Rusi Ulfa Hasanah, & Rindi Fatmawati. (2024). Systematic Literatur Review (SLR) : Analisis Problematika Mahasiswa Pendidikan Matematika Pada Mata Kuliah Analisis Real. Student Scientific Creativity Journal, 2(3), 42–51. https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v2i3.3129

Similar Articles

<< < 8 9 10 11 12 13 

You may also start an advanced similarity search for this article.