Implementasi Strategi Bauran Pemasaran Marketing Mix Pada Mikari Bakery

Authors

  • Hermika Pinem Universitas Negeri Medan
  • Indri Sri Asdini Silaban Univeritas Negeri Medan
  • Monika Ayu Lumbantoruan Univeritas Negeri Medan
  • Lenti Susanna Saragih Univeritas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v1i6.2390

Keywords:

Product, Price, Place And Promotion, People, Processes, Physical Evidence, Public Opinion

Abstract

The marketing mix strategy in business scope combines eight marketing mix elements, which include product, price, place and promotion, people, processes, physical evidence, public opinion to achieve business goals. So the aim of this research is to face global markets and technological changes, this research provides important insights into effective marketing tactics, the challenges faced by companies as well as optimizing marketing mix strategies in this era to achieve competitive advantage

References

Sudaryono. (2021). Manajemen Pemasaran Teori & iMplementasi. C.V Andi Offset. Yogyakarta.

Swastha, Basu & Irawan. (2008). Manajemen Pemasaran Modern. Liberty Offset. Yogyakarta.

Daud, Ibrahim. (2021). Manajemen Pemasaran dengan Pendekatan Digital Marketing. Indomedia Pustaka. Sidoarjo.

Fernanda, A., & Choiriyah, C. (2018). Analisis Bauran Pemasaran (Marketing Mix) pada PT. Takafur Keluarga Cabang Palembang. Ekonomica Sharia: Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Ekonomi Syariah, 3(2), 1-12.

Intania, H., Syarief, N., & Suharyati, S. (2021). Analisis Marketing Mix terhadap Keputusan Pembelian Starbucks Coffee di Jakarta. Konferensi Riset Nasional Ekonomi Manajemen dan Akuntansi, 2(1), 1457-1470.

Dewi, P. N., Hendriyani, C., & Ramdhani, R. M. (2021). Analisis Implementatasi Strategi Bauran Pemasaran 7P Pada Usaha Bakso Wong Jowo By Tiwi. JIP (Jurnal Industri dan Perkotaan), 17(2), 6-13.

Barcelona, O., Tumbel, T. M., & Kalangi, J. A. (2019). Pengaruh marketing mix terhadap keputusan pembelian pada CV. Justiti Motor Lembata. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 8(2), 34-42.

Hidayah, I., Ariefiantoro, T., Nugroho, D. W. P. S., & Suryawardana, E. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Kasus Pada Pudanis Di Kaliwungu). Solusi, 19(1).

Supriyanto, M., & Taali, M. (2018). Pengaruh bauran pemasaran (marketing mix) terhadap pengambilan keputusan menginap di The Sun Hotel Madiun. Epicheirisi: Jurnal Manajemen, Administrasi, Pemasaran Dan Kesekretariatan, 2(2), 26-33.

Widiyanto, G., & Sugandha, S. (2019). Analisis Pengaruh Marketing Mix Terhadap Keputusan Pembelian Produk Makanan Cepat Saji. Primanomics: Jurnal Ekonomi & Bisnis, 17(1), 33-44.

Tresnanda, D. A. (2014). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Rumah (Survei pada Konsumen Perumahan BluKid Residence Sidoarjo) (Doctoral dissertation, Brawijaya University).

Poluan, F. M., Mandey, S., & Ogi, I. W. (2019). Strategi Marketing Mix Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Pada Minuman Kesehatan Instant Alvero). Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(3).

Hasanah, H. (2017). Teknik-teknik observasi (sebuah alternatif metode pengumpulan data kualitatif ilmu-ilmu sosial). At-Taqaddum, 8(1), 21-46.

Warianti, Susi, dkk. (2021). Analisis Bauran Pemasaran Terhadap Tingkat Penjualan. Jurnal Hukum dan Ekonomi Syariah. 9(1). 152-168

Downloads

Published

2023-11-15

How to Cite

Hermika Pinem, Indri Sri Asdini Silaban, Monika Ayu Lumbantoruan, & Lenti Susanna Saragih. (2023). Implementasi Strategi Bauran Pemasaran Marketing Mix Pada Mikari Bakery. Student Scientific Creativity Journal, 1(6), 370–378. https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v1i6.2390

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.