Mini Tinjauan Literatur Keefektifan Penggunaan Aplikasi Mathway Dalam Pembelajaran Matematika

Authors

  • Vania Retna Syahrani UIN Sumatera Utara
  • Yahfizham Yahfizham UIN Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v2i4.3428

Keywords:

Use of Mathway, Math Learning, and Literature Review

Abstract

Mathematics learning is one of the lessons with abstract concepts that require students to solve problems on math problems in everyday life. In learning mathematics, educators can utilize applications or technology today as learning media such as mathway. Mathway application not only provides answers but provides a discussion of math problems in great detail. This study uses a literature review method that aims to investigate the effectiveness of using the Mathway application in learning mathematics. There are 6 national articles from google scholar that are relevant to the use of Mathway application in learning mathematics. The results of this study prove that the use of Mathway application is effective in learning mathematics because it can help students or teachers in understanding math learning. Mathway application is also effective on students' motivation, numeracy literacy, and critical thinking skills in learning mathematics.

References

Aisah, I. N., & Hasanudin, C. (2023). Pemanfaatan aplikasi Mathway dalam pembelajaran matematika. Prosiding Seminar Nasional Daring Unit Kegiatan Mahasiswa Jurnalistik (Sinergi) IKIP PGRI Bojonegoro, 373-376.

BP, A. R., Munandar, S. A., Fitriani, A., Karlina, Y., & Yumriani. (2022). Pengertian pendidikan, ilmu pendidikan dan unsur-unsur pendidikan. Al Urwatul Wutsqa: Kajian Pendidikan Islam, 1-8.

Fazariah, H., & Yahfizham. (2024). Systematic literature review: Penggunaan aplikasi Mathway. Algoritma: Jurnal Matematika, Ilmu Pengetahuan Alam, Kebumian dan Angkasa, 21-25.

Marwiah, S., Maharani, I., & Simamora, Y. (2024). Pengaruh model pembelajaran project-based learning berbantuan aplikasi Mathway terhadap kemampuan literasi numerasi siswa MTs Darul Mukhlisin. Journal on Education.

Muttaqin, A. K., Yahya, Y., & Irmayanti. (2023). Pemanfaatan aplikasi Mathway dalam menyelesaikan soal kalkulus pada mahasiswa. Sentikjar, 63-70.

Qurohman, M. T., Wardana, A., & Romadhon, S. A. (2024). Peningkatan kemampuan aljabar matematika menggunakan website Mathway pada siswa SMK Astrindo Kota Tegal. Jurnal PEDAMAS (Pengabdian Masyarakat), 316-322.

Rizkita, K., & Supriyanto, A. (2020). Komparasi kepemimpinan pendidikan di Indonesia dan Malaysia dalam upaya peningkatan mutu pendidikan. Jurnal Akuntabilitas Manajemen Pendidikan, 155-164.

Siagian, M. D. (2017). Pembelajaran matematika dalam perspektif konstruktivisme. NIZHAMIYAH: Jurnal Pendidikan Islam dan Teknologi Pendidikan, 61-73.

Ulkhaq, M. M. (2023). Determinan pencapaian siswa bidang matematika: Perbandingan. Jurnal Inovasi Pembelajaran Matematika, 9-16.

Wasiah, U. (2021). Analisis kesulitan belajar matematika siswa SMP. Jurnal Pendidikan Matematika, 307-317.

Zahara, S., Salmina, M., & Amalia, Y. (2023). Efektivitas penggunaan aplikasi Mathway pada materi turunan terhadap motivasi belajar matematika di SMA Negeri 5 Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 1-14.

Zohra, M., & Yahfizham. (2024). Systematic literature review: Pemanfaatan aplikasi Mathway. Student Scientific Creativity Journal, 26-32.

Published

2024-06-12

How to Cite

Vania Retna Syahrani, & Yahfizham Yahfizham. (2024). Mini Tinjauan Literatur Keefektifan Penggunaan Aplikasi Mathway Dalam Pembelajaran Matematika. Student Scientific Creativity Journal, 2(4), 118–122. https://doi.org/10.55606/sscj-amik.v2i4.3428

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.